אפשטיין מאשים: מציבים חיילים חרדים דווקא בשכונות החרדיות

דוד לזר וארי וידר 12 Comment on אפשטיין מאשים: מציבים חיילים חרדים דווקא בשכונות החרדיות
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האם ישנם גורמים בעיריית ירושלים שמנסים לנצל את המצב הבטחוני ואת ההחלטה לפיזור כוחות צבא בעיר בכדי לקדם בצעד נוסף את שילוב החרדים בצה"ל – בכך שיוצבו בריכוזים חרדיים חיילים חרדים דווקא ולא כוחות סדירים מהצבא, כך טוען חיים אפשטיין, סגן ראש עיריית ירושלים.

אפשטיין שמשמש כנציג 'בני תורה' בעירייה אומר בשיחה עם אתר 'קול חי' כי חנן רובין מתנועת 'התעוררות' נפגש עימו לפני מספר ימים –  בכדי לברר אם ישנה התנגדות למהלך של העמדה מכוונת של חיילים חרדים בשכונות חרדיות בבירה, לדבריו של אפשטיין, רובין שאחראי על מערך המתנדבים בעיריית ירושלים אמר לו כי היוזמה באה בעקבות פנייה רשמית מהארגונים 'נצח יהודה' ו'שחר כחול' שעוסקים בשילוב חרדים בצה"ל, לטענותו, הם דרשו לשבץ דווקא חיילים חרדים – בשכונות החרדיות בעיר.

חיים אפשטיין

חיים אפשטיין

אפשטיין דחה לדבריו על הסף את ההצעה וציין בפניו כי "אותם גורמים נתפסים לאשליות שווא מבית היוצר של מפיקי הקמפיין 'מחבקים את החיילים החרדיים'. וכי אותם חיילים חרדים לא יזכו ל'חיבוקים' מהרחוב החרדי, אלא להיפך".

הבוקר אמר אפשטיין לאתר 'קול חי' כי "הציבור החרדי יקיא מקרבו כל יוזמה למיפגן פרובוקטיבי מסוג זה. זה לא סוד שחיילים בחזות חרדית שהגיעו לשכונות חרדיות, כבר התקבלו בעבר ב'קבלת פנים' שלילית שהבהירה להם כי הציבור החרדי רואה בהופעתם המוחצנת במדים הצה"ליים צעד של עזות מצח והתגרות מחוצפת ברגשותיו שנועדו להציב מודל אנטי-חינוכי בפני ילדינו".

אפשטיין הוסיף כי "מדובר בנסיון ציני לנצל את האירועים הקשים והמחרידים שחווינו בשבועיים האחרונים, לצורך עליית מדרגה במסגרת מלחמת התרבות שהוכרזה נגד הציבור החרדי", לדבריו, "הרי מקבלי ההחלטות מצהירים כי לנגד עיניהם עומדת המטרה המרכזית של הרגעת הרוחות והחזרת החיים לשיגרה. מה הטעם אפוא בנסיונות לעורר מדנים בצורה כזו ובשעות קשות אלו? האם אותם חיילים יוצבו בצורה פרובוקטיבית רק כדי שתוך זמן קצר יהיה צורך בהזרמת כוחות שיטור נוספים לצורך טיפול בסערת הרוחות, הזעם הציבורי והעימותים הקולניים שיתפתחו במקום, וכדי 'להגן' עליהם מפי המוחים נגד תופעת לובשי המדים בחזות חרדית?". אמר אפשטיין ל'קול חי'.

לסיום אמר אפשטיין כי "כולי תקווה והתכנית לא תצא לדרך, כי מקובלנו מרבותינו שכל פעולה שמטרתה הפחתת לימוד תורה בעם ישראל לא מסוגלת להביא ביטחון".

מנגד תוקפים גורמים בסיעות החרדיות את פניית אפשטיין ואומרים "זה פשוט הזוי". אחד הגורמים אומר לנו "האם חיילת שתוצב במקום לא מהווה קלקול רוחני ודווקא חייל בחזות חרדית מהווה קלקול רוחני?. זה פשוט מטורף הבקשה הזאת".

חנן רובין חבר מועצת העיר מטעם סיעת התעוררות אומר בתגובה: "מתוך הצורך בהגנה מצד התושבים, חשבתי שיהיה נכון לקחת את המתנדבים החרדים שפנו אלינו, חלקם חיילים חרדים בשירות סדיר וחלקם בוגרי המסלולים השונים ולהציבם בשכונות. בצורה הזו נוכל להרוויח גם את חיי התושבים, וגם את קירוב הלבבות וההבנה שיש מי שבוחר להגן על עם ישראל בלימוד תורה ויש מי שבוחר להגן על עם ישראל בשירות בצה"ל – וזו דרך לגיטימית שצריכה לקבל יחס מכובד ואוהד."



12 תגובות

מיין תגובות
  1. 12

    תתביישו לכם מסיתים שקרנים! כמה אפשטיין משלם מילים או אותיות? זו השמצה זולה. תחשבו אחרת אינתפאדה ואפשטיין עסוק בהצבת או באי הצבת חיילים חרדיים קבלו במה הוא עסוק….

  2. 11

    מה קרה למה שינתם כותרת? הא…

  3. 10

    יישר כח להרב חיים אפשטיין!!!
    אומר את האמת בפנים בלי למצמץ!!!

  4. 9

    למה לתת במה לאפשטיין

  5. 8

    חיילת חילונית לא מהווה דוגמה ומודל לאף אחד [החיילות חיבות ללבוש תלבושת סולידית לפי פקודות צה"ל] . חיל חרדי – כן.
    גם אנשי הרב שטיינמן מעדיפים חרדים מודרנים מאברכים ובני תורה עצניקים מאותה סיבה בדיוק.

  6. 7

    הציבור בסופו של דבר יקיא מתוכו אנשים אווילים כאפשטיין וחביריו.

  7. 5

    חיים אפשטיין תותח!

  8. 4

    אפשטיין מדבר עם אתרים? מה קרה?
    מנסים לשמור על רלוונטיות?
    אנשים הזויים.
    ואגב, למה שיניתם מנוסח הכתבה המקורית?

  9. 3

    חיים אפשטין צודק מאה אחוז הילדים יודעים שחיילת זה ״פריצה״ והם מסובבים את הראש לא לראות אותה או את החייל שמהווה סמל של הציונות אבל חיילים חרדים מחיכים ונחמדים עוד כמו שהוא אומר ציצית המתבדרת ברוח וידברו עם הילדים על פרשת השבוע !
    פשוט מבט אמיתי מלא בהבנה פדגוגית
    צאו ממבטכם הצר והמפלגתי ותסכימו איתו וקבלו את האמת ממי שאמרה!! יישר כח

  10. 2

    חיים אפשטין הוא נציג שלא מפחד ממה יגיעו ומה יכתבו בכל מיני אתרים. די לפחד מהאנשים צריך לפחד מרבינו של עולם. ומה שזה רצון ד' אומרים אותו גם אם יגידו…. שיגידו למי זה מעניין…… כולם רואים היכן הנציגים שבאים לייצג את הציבור החרדי לדבר ד' והיכן הנציגים שרק מחפשים כותרות טובות וכל הזמן מתחנפים לחילונים…. זה ניהיה מסריח החנפנות הזו………..

  11. 1

    הענין שגם כשיש חרדקי"ם הם מסתובבים עם פרוצות ר"ל